سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدير اجرايي حوزه علميه خراسان در آخرين نشست صميمانه با كاركنان مركز مديريت این حوزه در سال 1389، شعار سال آینده این مرکز را خدمت به موقع و بی‌منت عنوان کرد.

 به گزارش سرويس استان‌هاي مركز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين اكبر فرجام در اين نشست با بيان اين كه روزهای پایانی سال، مجالی برای بررسی عملکرد خود و برنامه ریزی برای سال آینده است، با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف»، اظهار داشت: باید اين همت و تلاش را در سال آینده، بيشتر نمود.

وي در ادامه با اشاره به روايت «إن لله حرمات ثلاث: من حفظهن، حفظ الله له امر دینه و دنیاه و من لم یحفظهن لم یحفظ الله له شیئاً»، ابراز داشت: مطابق این روایت، خداوند سه جایگاه محترم دارد که اگر کسی احترام این موارد را نگه داشت، خدای متعال امورات دین و دنیاي او را درست می‌کند و اگر کسی این امور را محترم نشمرد، خداوند نيز هیچ احترامی برایش قائل نیست.

مدير اجرايي حوزه علميه خراسان اولین حرمت را حرمت اسلام عنوان كرده و افزود: روحانیت برحسب وظیفه خود، باید به زینت دین مزین شوند و دیگران را هم به آن دعوت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمين فرجام در ادامه با بيان اين كه بايد ببينیم در مجموع برای اسلام و مبلغان دين در زمینه جذب نسل جوان، گزينش بهترين‌ها براي اين امر، آموزش و پرورش آن‌ها و رفع تنگناهاي زندگي‌شان، چه فعالیت‌هایی انجام داده ایم، خطاب به كاركنان مركز مديريت اين حوزه، گفت: در هر قسمتي از اين مجموعه كه مشغول به فعاليت هستیم، باید براي طلاب خدمت و تلاش کنیم تا مشکلات آنان رفع شود.

* تأکید بر توجه به عملکردها

 

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بيان اين مطلب كه حوزویان به عنوان مبلغان ديني بايد به گونه‌ای باشند تا دیگران از رفتار، کردار و گفتار آنان اسلام را بياموزند، در ادامه اشاره به روایت ذکر شده، اظهارداشت: دومین حرمت، حرمت رسول خداست که ما در اين خصوص باید کاری کنیم تا شأن و جایگاه پیامبر اسلام(ص) صدمه نبیند.

وي، حرمت رحمی و ذوی الارحام را سومين حرمت دانست و با بيان اينكه منظور از رحمي، تعبیر به اهل بیت(ع) شده است، با اشاره به وجود مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در جوار بارگاه منور امام رضا (ع) یادآورشد: این موقعیت در دنیا بی‌نظیر است؛ چراكه کارکنان این مرکز در ابتداي ورود به محل كار در جوار پاره تن پیغمبر(ص) مستقر می‌شوند و در هنگام خروج نيز با نگاه به بارگاه منور امام رضا(ع) و کسب معنویت، به منازل خود باز می گردند.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام افزود: کسی که حرمت و احترام این سه مورد را نگاه دارد، خداوند متعال احترام او را نگه خواهد داشت.

* احترام به ارباب رجوع

 

مدير اجرايي حوزه علميه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بيان اين مطلب كه گاهی فشار کار، توقعات و خواسته‌های مراجعین موجب ناراحتي کارمند خواهد شد، تصريح كرد: اگر ارباب رجوع را به عنوان مبلغان اسلام احترام نمائيم، خداوند نيز اعمال ما را با فضل، بخشش و احترام بررسی ‌مي‌کند.

وي با تأكيد بر اينكه بايد در تعاملات و ارتباطات سعه صدر داشت و کج‌خلقی و کم‌ظرفیتی را از خود دور نمود و با اشاره به دو آیه" الم نشرح لک صدرک" و "رب اشرح لی صدری ..."، اضافه كرد: خداوند برای هیچ نعمتی بر پیامبر اسلام(ص) منت نمی‌گذارد اما براي شرح صدر، اين امر محقق مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين فرجام ضمن تشكر از كاركنان اين مركز در تلاش برای به وجود آوردن فضای مهر و محبت و توجه مضاعف به خدمت‌گذاری‌ در این مجموعه، با تأكيد بر اين كه باید شعار خدمت به موقع و بی‌منت را سرلوحه کار قرار داد، افزود: خدمت به موقع و بی‌منت، تأثير زيادي خواهد داشت، اما اگر خدمت به موقع نباشد و ارباب رجوع براي انجام آن، مجبور به مراجعه مكرر شوند، این نوع خدمت ارزشي نخواهد داشت.

* رضایتمندی ارباب رجوع

 

عضو شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با اشاره به ارزیابی ارباب رجوع از خدمات ارائه شده در مرکز مدیریت این حوزه و رضایتمندی خوب آنان در سال 1389، اظهار داشت: مجموعه‌های حوزوی بر اساس تقوا فعالیت می کنند؛ لذا در مجموعه مركز مديريت حوزه نيز هیچ‌گونه رقابتي وجود ندارد و هدف اين مجموعه جلب رضايت الهي مي‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمين فرجام با اشاره به این مطلب که در همه بخش‌های این مرکز در سال 89 ، گام‌هایی رو به جلو برداشته شده است، با بیان این که این مرکز در حال حاضر از نظر نيروي انساني به مرحله ثبات رسيده است، اضافه كرد: در سال جديد بايد كاركنان اين مجموعه در زمينه‌هاي مربوط به هر بخش آموزش‌هاي لازم را در قالب‌های ضمن خدمت، بگذرانند.

* افتتاح مرکز آموزش‌های حوزه

 

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: با توجه به منويات مقام معظم رهبري باید در سال آينده نسبت به مسائل مختلف در عرصه حوزه و روحانيت برنامه ريزي و ایده پردازی كرد و آنها را اجرایی نمود.

 وی همچنین از آغاز به کار مرکز آموزش‌های حوزویان در مشهد از سال آینده خبر داد و با بیان این که این مرکز در حال دریافت مجوزهای لازم در زمینه‌های مختلف آموزشی است، گفت: طلاب، روحانیون و خانواده‌های آنان باید از امکانات به وجود آمده استفاده بهینه نمایند تا با شرکت در کلاس‌های مختلف به رشد علمی رسیده و به دانش‌های گوناگون مجهز شوند.

 حجت الاسلام والمسلمين فرجام به حجم فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در پاسخ گویی به اساتید، فضلا، روحانیون و طلاب اشاره و با اشاره به این که برای جذب نیروی انسانی، معاونت پشتیبانی و امور برنامه ریزی این مرکز باید نیازهای بخش‌های مختلف را بررسی و احصا کند تا نیروی متخصص مورد نیاز و دارای صلاحیت را جذب نماید، خاطرنشان کرد: در سال 1390 توزیع نیرو دقیق تر و بر اساس نیازها و شرح وظایف انجام می شود

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha